Rumunija projekto Let’s BET for heritage! dalyvių akimis

Lapkričio 24-30 dienomis Rumunijos Buzau mieste vyko pirmas Erasmus+ “Let’s BET for heritage!“ ((liet. „Vienykimės Europos paveldo išsaugojimui!”) projekto dalyvių susitikimas. „Ryto“ gimnazijai ir Lietuvai atstovavo 7 antrų – trečių klasių mokiniai (Karolis Beinoravičius, Evija Buraitė, Pijus Gantas Dainys, Erika Kostkevičiūtė, Rusnė Kuliešiūtė, Viktorija Pravednaja, Vilma Stonkutė), išvykoje juos lydėjo dailės mokytojas Virginijus Sutkus ir anglų kalbos mokytoja, projekto koordinatorė Gitana Stukienė.

 

          Susitikimo šeimininkai rumunai iš Buzau ekonomikos mokyklos svetingai priėmė projekto partnerius iš Ispanijos, Italijos, Lenkijos ir Lietuvos. Mokyklos pastatas senovinis, pastatytas 1922 metais. Čia mokosi per 1000 moksleivių, mokymo procesas vyksta dviem pamainomis.  Mokytojų kambarys nedidelis, todėl puodeliui arbatos ir šnektelėti kolegos mokytojai susirenka šalia esančiame dideliame hole.

          Pirmą dieną susipažinome artimiau per integracinius žaidimus, dalyvavome rumunų kalbos pamokoje, ieškojome tautinių panašumų ir skirtumų. Mokiniai pristatė namų darbus – trumpą savo šalies istoriją. Taip pat sužinojome, kas laimėjo projekto logotipo konkurse. Daugiausiai balsų surinko koordinatorių ispanų logotipas.

          Antrą vizito dieną projekto dalyviai mišriose grupėse atliko užduotį naudodamiesi Wikiloc programėle. Mokiniai vaikštinėjo po Buzau miestą ir ieškojo istorinio paveldo objektų, vėliau paruošė savo maršruto žemėlapį ir jį pristatė visiems susitikimo dalyviams.

          Vykome oficialaus vizito į Buzau regiono administracinį pastatą. Mus priėmė kaip ypatingus svečius – kiekvienas dalyvis (o mūsų buvo beveik 50) gavo segtuvą su informacine medžiaga apie regiono istoriją, lankytinas istorijos ir kultūros paveldo vietas; ant stalo laukė saldžios vaišės ir gaivieji gėrimai. Vizito metu sužinojome apie Buzau miesto perspektyvinius planus puoselėjant paveldą.

          Vieną susitikimo dieną vykome į Rumunijos sostinę Bukareštą. Vaikščiojome po senamiestį, domėjomės įspūdinga architektūra, lankėmės Parlamento rūmuose, komunistinio režimo laikotarpiu vadintais „Liaudies namais“. Rašytiniai šaltiniai teigia, kad tai pats brangiausias pastatas pasaulyje, antras pastatas pagal dydį, dėl savo dydžio tris kartus paminėtas Gineso rekordų knygoje. Praėjus rūmų apsaugą, kuri identiška oro uostų keleivių patikrai, patenkama į akimi sunkiai aprėpiamą erdvę.

           Rūmų interjeras stulbina prabanga – tonas sveriantys krištoliniai sietynai, ornamentuotos marmuro grindys, didžiuliai kilimai, medžio raižiniai, auksu žėrinčios dekoracijos. Ne paslaptis, kad šie prabanga žėrintys rūmai buvo statomi eilinių Rumunijos piliečių sąskaita. Iš ne tokios jau tolimos istorijos žinome, kad kraštas buvo stipriai nuskurdintas, rumunai buvusiam diktatoriui padarytos skriaudos neatleido ir  tebesijaučia nuskriausti. Dar ir dabar pastato išlaikymas šalies biudžetui  kainuoja didžiulius pinigus – apie 5 milijonus eurų per metus.

          Važiuodami atgal į Buzau, sustojome Liaudies buities muziejuje. Patekome, regis, į mūsų Rumšiškes, su senais kaimo pastatais, buities detalėmis, žemės ūkio padargais. Mažoje parduotuvėlėje įsigijome rumuniškų rankų darbo dirbinių, suvenyrų.

          Gruodžio 1 dieną Rumunija paminėjo valstybės atkūrimo šimtmetį, ta proga šventės išvakarėse partneriai rumunai pakvietė mus į gražų renginį mokykloje. Mokiniai ir mokytojai, pasipuošę tautiniais drabužiais, šoko ir dainavo, vaišinomės tradiciniais kepiniais. Aplankėme tautodailininkų muziejų, ten taip pat šventėme nacionalinę rumunų dieną.

          Grįžome namo, bet jau laukiame naujų susitikimų su BET projekto dalyviais. Rumunų delegacija kartu su kitais projekto partneriais lankysis mūsų gimnazijoje ir Druskininkuose 2019 metų birželio pradžioje.

Gitana Stukienė, projekto koordinatorė

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.