MAD projekto dalyviai susitiko Nyderlanduose

 

 

 

Gegužės 12-18 dienomis Nyderlandų Apeldoorno mieste susitiko Erasmus+ projekto MAD– Make a difference!(liet. „Pa(si)keisk!“) dalyviai iš Italijos, Latvijos, Lietuvos, Nyderlandų ir Vokietijos. „Ryto“ gimnazijai ir Lietuvai atstovavo šeši pirmų – antrų klasių mokiniai : Yuliya Buraya, Džiugas Juozaponis, Dorotėja Juknevičiūtė, Tomas Mikučionis, Ugnė Svioklaitė ir Motiejus Žūka; projekto išvykoje juos lydėjo anglų kalbos mokytojas Nerijus Plūkys, vyriausioji finansininkė Loreta Kriščiūnienė ir projekto koordinatorė Gitana Stukienė.

          Olandai mus priėmė Apeldoorno mieste, Veluws College mokykloje. Nors ji pastatyta 1960 metais, senovinis mokyklos pastato projektas visiškai tenkina šiuolaikinių mokinių poreikius. Čia gausu erdvių, kurias mokiniai išnaudoja poilsiui arba namų darbų ruošimui. Šalia mokyklos akį traukia didelė dviračių stovėjimo aikštelė (mokykloje mokosi apie 1000 mokinių ir didžioji dalis jų į pamokas važiuoja dviračiais). Nors skambučio išvis nėra, mokiniai į pamokas nevėluoja. Galbūt vėlavimo problemą lengvai išsprendžia tai, kad, kol vyksta pamokos, jiems draudžiama išeiti už mokyklos teritorijos ribų.

          Pirmą  dieną susipažinome su visais projekto dalyviais, pristatėme savo šalis bei Eurovizijos dainas. Išklausėme Tijmen Sissing paskaitą apie jo sukurtą organizaciją “Trashpackers”. Paskaitoje sužinojome, kokį pavojų aplinkai kelia tarša plastiku. Jaunas vaikinas papasakojo savo istoriją, kaip jis vykdavęs į skirtingas pasaulio šalis, į labiausiai užterštas vietas, rinkti šiukšlių. Pamažu jo ši veikla peraugo į judėjimą dėl gamtos išsaugojimo.

          Antrą ir trečią projekto dienas mokiniai bei grupių vadovai savanoriavo. Save išbandėme įvairiose srityse – vieni darbavosi sendaikčių parduotuvėje, ekologiškame ūkyje, kiti padėjo žmonėms, sergantiems dauno sindromu, dar kiti vyko dirbti į senelių namus ir net fermą. Turėjome galimybę prisidėti prie miesto renginio organizavimo – statėme palapines, dalijome reklamines skrajutes.

          Po savanoriškos veiklos  projekto užduotis vykdėme mokykloje. Grupėse aptarėme savanorystės svarbą ir patirtis, dalijomės  savo įžvalgomis ir refleksijomis. Likusią dienos dalį praleidome muziejuje po atviru dangumi. Vos  įėję į muziejų, supratome: tai tarsi olandiškos Rumšiškės. Buvo išties įdomu palyginti Lietuvos ir Nyderlandų kultūros istoriją, žmonių buitį ir papročius.

          Paskutinią projekto dieną klausėmės paskaitos apie Sokrato dialogą, bandėme pritaikyti šį metodą diskusijoje, kurios tema buvo apie pilietiškumą ir savanorystę. Po pietų visi susirinkome aptarti projekto ir atsisveikinti su partneriais. Dalyviams buvo įteikti  pažymėjimai, o bendra nuotrauka atminčiai simboliškai užbaigėme dar vieną MAD projekto partnerių susitikimą.

          Susitikimo organizatoriai olandai parengė kitokias veiklas projekte dalyvaujančių šalių mokyklų direktoriams ir pavaduotojams, jie dirbo pagal atskirą programą. Pirmą projekto dieną vyko projekto partnerių šalių švietimo sistemos bei mokyklų, kuriose jie dirba, pristatymas ir probleminių klausimų aptarimas. Tapo aišku: nors švietimo sistemos skiriasi, tačiau visose šalyse mokykloms tenka kovoti su mobiliųjų telefonų naudojimosi per pamokas problema. Be kita ko, visi direktoriai ir pavaduotojai pritarė:  švietimo sistemoje esą reikalingi pokyčiai, orientuoti į mokinio gebėjimus sėkmingai prisitaikyti ir veikti šiandieninėje visuomenėje.

          Antroji diena prasidėjo paskaita apie fenomenologinį interviu, po kurio dalyvių laukė praktinės dirbtuvės. Dalyviai buvo suskirstyti poromis, jiems buvo pateikta situacija ir reikėjo atlikti tikslinį giluminį interviu. Vėlesnė užduotis – apklausti pasirinktą kitos šalies mokinį apie projekto metu patirtą pokytį. Buvo įdomu išgirsti projekte dalyvaujančių mokinių pastebėjimus, kad MAD projekto idėjos keičia juos ir keičia jų aplinką. Ne vienas iš dalyvių rimtai susimąstė apie ekologiją ir savanorystę, pradėjo aktyviau dalyvauti mokyklos veiklose.

          Trečią projekto dieną vyko paskaita apie Sokrato dialogo metodą. Lektorius išsamiai apibrėžė šį metodą, jo panaudojimo galimybes, privalumus ir trūkumus. Būtent šiuo metodu mokyklų vadovai turėjo apibrėžti sritis, kuriose turi vykti pokyčiai, ir numatyti būdus, kuriais bus bandoma tų pokyčių siekti. Po dviejų dienų įtemptų diskusijų suformuluotas pasirašytinas  mokyklų vadovų manifestas, kurio pasižadėta savo vadovaujamose mokyklose  vieningai siekti pokyčių.

Kitas MAD projekto partnerių susitikimas numatytas spalio mėnesį Latvijoje. Jau laukiame!

Anglų kalbos mokytojas Nerijus Plūkys

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.