Gyvenimo pamokos ne mokyklos erdvėje

Kovo 5-10 dienomis Italijos Roseto mieste vyko antrasis Erasmus + CASE projekto partnerių susitikimas. Druskininkų „Ryto“ gimnazijai atstovavo keturi mokiniai: D.Turauskaitė, 3A, D.Urbanavičiūtė, 3A, P.Zbarauskas, 2Ė, J.Žižys, 3C, juos lydėjo gimnazijos direktorė E.Vilkienė ir projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja G.Stukienė. Jaunuoliai iš Italijos, Olandijos, Lenkijos, Turkijos ir Lietuvos susitiko Roseto miesto „V. Moretti“ mokykloje, kur pristatė jau atliktų projekto veiklų rezultatus, aptarė artimiausius planus ir patyrė įdomias gyvenimo pamokas ne mokyklos erdvėje.

 

Projekto kelionės darbotvarkė buvo intensyvi ir turininga. Pirmą vizito dieną projekto dalyviai buvo pakviesti pasisvečiuoti miesto savivaldybėje, kur susitiko su vicemeru ir tarptautinius ryšius koordinuojančiais darbuotojais. Po oficialių sveikinimų ir palinkėjimų  susitikome su vienos miesto pradinės mokyklos bendruomene. Mažieji pasitiko mus dainuodami, o vėliau pristatė savo projektus ekologine tema. Pasirodo, pradinukų idėjas po rimtų diskusijų ir inžinerinių patobulinimų realizavo bendra tėvų, vaikų ir mokytojų darbo grupė, kurioje visi nariai buvo lygiaverčiai partneriai. Rezultatas – dvi veikiančios, saulės energija varomos mašinos, renkančios šiukšles pajūryje. Pastebėjome, kad Italijos mokyklose daugiau dėmesio skiriama praktiniam žinių taikymui. Žavėjo gražus bendradarbiavimas tarp įvairaus tipo mokyklų ir visų įstaigos bendruomenės narių vykdant projektinę veiklą. O kokias gardžias vaišes mums paruošė mažųjų mamos ir mokytojai! Iki soties skanavome skalsių kepinių ir kvapnios itališkos kavos.

 

       Tą pačią dieną aplankėme savivaldybės kultūros muziejų, ten sukaupta daug namų apyvokos daiktų, žaislų, drabužių, muzikos instrumentų, įvairių papuošalų, dokumentų ir nuotraukų, senovės žemės ūkio įrankių ir technikos. Šių dienų mokiniams buvo puiki proga lyg laiko mašina nukeliauti į jų senelių ir prosenelių dienas.

       Italė mokytoja Marisa, koordinuojanti projektą „V.Moretti“ mokykloje, pakvietė visą būrį (apie 40 dalyvių!) pietauti į savo jaukius ir erdvius namus. Darbo radosi visiems, nes sumanymas buvo – pamokyti atvykėlius  pasigaminti naminių makaronų su tradiciniu itališku padažu. Nepakartojama patirtis!

      Kitos dienos rytą projekto veiklą pradėjome partnerių italų mokykloje, kurioje mokosi 15-19 metų mokiniai. Pasižvalgėme po mokyklos erdves. Roseto mokykla gali pasigirti puikiomis dizaino ir siuvimo dirbtuvėmis, gerai įrengta chemijos klase – laboratorija. Taip pat šios mokyklos mokiniai gali mokytis žemėtvarkos specialisto pagrindų. Vėliau susitikome su įmonės DIODORO Ecology atstove, išklausėme paskaitą ekologijos tema.

     Popietę keliavome į netoliese esančią vyno daryklą ir alyvuogių aliejaus spaudyklą. Roseto apylinkėse nuo seno puoselėjama vyndarystė ir alyvuogių aliejaus gamyba yra vienas iš pagrindinių vietos gyventojų pragyvenimo šaltinių. Kurortinio miesto klimatas prie Adrijos jūros pakrantės ir kalnų yra labai tinkamas tokiam verslui. Dieną užbaigėme susitikimu ir pokalbiu su mozaikos dailininku Bruno Zenobio miesto Šventosios Širdies bažnyčioje.

      Trečią vizito Italijoje dieną vykome į Romą. Italijos sostinė nutolusi nuo Roseto apie 250 kilometrų, bet kelionė neprailgo. Per autobuso langą grožėjomės nuostabiu kalnų peizažu, ankstyva pavasario žaluma, o ir kas gi nenorėtų aplankyti Romos, daugelio svajonių miesto! Pamatėme svarbiausius lankytinus objektus: Koliziejų, Panteoną, Ispanijos laiptus, Trevi fontaną, Romos Forumą. Klaidžiojome pilnomis turistų gatvėmis, skanavome itališkų ledų. Vakare, pavargę, bet patenkinti, mokiniai sugrįžo į juos priėmusias italų šeimas.

      Ketvirtoji vizito diena buvo skirta projekto veiklų pristatymui, diskusijoms, aptarimui ir tolimesnių planų numatymui. Roseto mokyklos mokinės pademonstravo per dizaino ir siuvimo pamokas sukurtas sukneles, pagamintas iš popieriaus, plastiko, audinio skiaučių, net kortų. Partneriai iš Biellos miesto mokyklos Italijoje pristatė pirmosios apklausos „Ar esame racionalūs vartotojai?“ rezultatus. Po video medžiagos vartotojiškumo tema peržiūros mišriose grupėse aptarėme reklamos įtaką vartotojui. Taip pat kalbėjome apie atliktą veiklą „Ką etiketės pasako apie produktą?“ ir ar tikrai domimės jomis prieš įsigydami pirkinį. Po pokalbių ir diskusijų visiems projekto dalyviams buvo įteiktos prisiminimo dovanėlės ir pažymėjimai.

      Atsisveikinome ir jau vėl laukiame naujų susitikimų. Kita tarptautinio projekto dalyvių stotelė bus gegužės pabaigoje Druskininkuose „Ryto“ gimnazijoje.

O pabaigai mūsų mokinių, vykusių į projekto partnerių susitikimą Italijoje, įspūdžiai ir patarimai keliaujantiems.

„Prieš vykstant į svetimą šalį patarčiau išmokti bent 20 elementarių tos kalbos žodžių. Kaip sakoma, moki žodį – žinai kelią. Tokiuose projektuose verta dalyvauti, nes keliaudamas įgyji patirties, pamatai savo ir kitos šalies skirtumus, prapleti savo žinių akiratį, galbūt keliaudamas atrasi save, suprasi ko nori gyvenime“. – Jurgis Žižys, 3C klasė

„Dvejojantiems ar verta dalyvauti Erasmus+ projektuose, atsakyčiau: „Taip, be abejonės!“ Tai iššūkis sau nebijoti likti nesuprastam, kalbėti ne gimtąja kalba, užkalbinti nepažįstamąjį, gyventi kitataučių šeimoje. Dabar man Roseto yra vienas iš brangiausių miestų“. – Dominyka Urbanavičiūtė, 3A klasė.

„Galiu drąsiai teigti, jog šis projektas tapo man nepaprasta patirtimi. Aš įgavau labai daug žinių apie Italiją, jos žmones, kultūrą, papročius, susipažinau su įvairių tautybių žmonėmis. Tokie potyriai leido man labiau pažinti save, suprasti, kad galiu įveikti baimes ir padaryti daug daugiau, nei kada įsivaizdavau. Džiaugiuosi, kad gavau progą dalyvauti tokiame projekte. Visus raginčiau išdrįsti ir noriai dalyvauti tokiuose projektuose, nes tai unikali galimybė“. – Diana Turauskaitė, 3A klasė.

„Per projektus jaunimas gauna progą pamatyti pasaulį, susirasti draugų, išeiti iš savo „komforto zonos“ ir panaudoti teorines užsienio kalbos žinias praktiškai“. – Paulius Zbarauskas, 2Ė klasė.

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Direktorė Egidija Vilkienė

Anglų kalbos mokytoja Gitana Stukienė