CASE projekto partnerių susitikimas Turkijoje

Sausio 15-19 dienomis Turkijos Eskišehiro mieste vyko Erasmus+ programos 2 pagrindinio veiksmo (KA2) bendrojo ugdymo tarpmokyklinių strateginių partnerysčių projekto Consumer Awareness for Students in Europe – CASE (liet. „Europos mokiniai – sąmoningi vartotojai“)  partnerių susitikimas.

          Jau ketvirtą kartą jaunuoliai iš Turkijos, dviejų Italijos regionų, Lenkijos ir Lietuvos susitiko bendrai projektinei veiklai. Druskininkų „Ryto“ gimnazijai atstovavo keturi mokiniai (Erika Kostkevičiūtė, 2B, Silvija Dailydaitė, 2D, Kamilė Ulenskaitė, 4A, Rokas Navickas, 4A), išvykoje juos lydėjo projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja G.Stukienė.

         Eskišehiras (liet. „Senasis miestas“) yra viena iš Osmanų imperijos sostinių, kurios amžius siekia daugiau nei 3000 metų. Nors miestas ir senas, Eskišehiras atrodo šiuolaikiškai ir jaunatviškai. Mieste yra du universitetai, todėl itin didelė jo gyventojų dalis – studentai.

         Mūsų mokinius savo namuose svetingai priėmė jiems jau pažįstamų turkų šeimos. Susitikimo šeimininkai iš TOKİ ŞEHİT İKRAM CİRİT ANADOLU Licėjaus parengė įdomią ir turiningą programą. Pirmą vizito dieną mokyklos direktorė ir bendruomenė pasveikino atvykusius svečius, mokiniai paruošė koncertą, aprodė mokyklos erdves ir joje veikiančias parodas, pavaišino pietumis. Integraciniai žaidimai padėjo dalyviams greičiau susipažinti, pradėti bendrauti ir dalyvauti projekto veikloje kartu. Po vaišių vykome į miesto švietimo skyrių, kur ir vėl buvome šiltai sutikti, skyriaus vedėjas visus pavaišino arbata, sultimis, įteikė po atminimo dovanėlę – puodelį arbatai. Mes, lietuvaičiai, palikome lauktuvių „Rūtos“ saldainių, knygą apie Druskininkus ir pakvietėme į svečius į mūsų kurortą.

        Antrą veiklos dieną pradėjome darbu grupėse projekte numatytomis temomis mokykloje. Po užsiėmimų vykome į tekstilės fabriką SARAR. Direktoriaus pavaduotojas ryšiams su visuomene pristatė fabriko veiklos kryptis, bendradarbiavimą su tarptautiniais partneriais, parodė mums siuvimo ir gamybos cechus, firminę parduotuvę. Joje visi norintys gali įsigyti gaminių su 25 procentų nuolaida. Turkijos namų tekstilės ir drabužių pramonės lyderis SARAR pradėjo komercinę veiklą Eskišehire dar 1944 metais. Šiandien bendrovė, kuri konkuruoja su žymiausiais pasaulio drabužių sektoriaus prekių ženklais, turi daugiau nei 5000 darbuotojų, siūlo aukštą gamybos kokybę firminėse parduotuvėse 75 miestuose Turkijoje ir  55 pasaulio šalyse. Bendri pietūs su fabriko darbininkais užbaigė įdomų apsilankymą SARAR fabrike.

         Trečios tarptautinio susitikimo dienos rytą mūsų gimnazijos mokiniai K.Ulenskaitė ir R.Navickas supažindino projekto partnerius su lietuvaičių parengtos apklausos „Kas yra mūsų laiko vagys?“ rezultatais. Iš viso apklausoje dalyvavo 600 respondentų iš šešių partnerinių mokyklų. Apžvelgę apklausos rezultatus, priėjome išvados: Europos mokiniai atpažįsta didžiausius jų laiko „vagis“, žinių ir patarimų, kaip kovoti su trukdžiais vis dar trūksta, bet svarbiausia, kad yra noro keisti blogus įpročius. Kita veikla buvo ne mažiau įdomi. Mišriose grupėse mokiniai diskutavo tema „Jei šiandien būčiau mokytojas, ko/kaip mokyčiau savo mokinius sąmoningo vartotojiškumo tema?“ Bendro darbo rezultatai pateisino lūkesčius. Visos grupės pasiūlė įdomių minčių, pranešėjai pristatymo metu buvo drąsūs, kūrybingi, puikiai dėstė mintis anglų kalba.

       Padirbėję vykome į Sazovos poilsio parką, dėl ramios aplinkos ir žalumos gausiai lankomą tiek vietos gyventojų, tiek turistų. Du pagrindiniai parko objektai – tai Pasakų pilis, primenanti Disnėjaus pilį, bei Kolumbo karavelės kopija. Taip pat aplankėme šalia esantį Anadolu Universiteto mokslo, kultūros ir meno centrą. Įspūdingame stiklo pastate pristatoma Osmanų imperijos istorija, ją pažinti mums padėjo linksmi ir paslaugūs gidai – universiteto studentai.

       Ketvirtą projekto susitikimo dieną diskutavome tema „Ką žinai apie šių dienų energijos šaltinius?“ Diskusiją parengė dalyviai iš Lenkijos. Mūsų priešpiečiais pasirūpino turkų mokiniai, kurie atsinešė įvairių namuose gamintų patiekalų. Po vaišių, gavę veiklos sertifikatus ir atminimo dovanėles, vykome į Archeologijos muziejų. Ten domėjomės eksponatais, išlikusiais nuo neolito iki Osmanų imperijos laikų. Paskutinis lankytinas objektas buvo miesto mečetė. Daugumai projekto dalyvių tai buvo pirmas kartas, kai jie lankėsi musulmonų maldos namuose, todėl įspūdis išliks ilgam.

       Trumpas ir turiningas projekto partnerių susitikimas Turkijoje baigėsi, bet tai tik kita pradžia naujiems darbams ir susitikimams. O pabaigai kelios mokinių, vykusių į Eskišehirą, mintys.

  • „Man buvo labai įdomu gyventi turkų šeimoje, pažinti kitą kultūrą, papročius. Ačiū tiems, kurie organizuoja ir ragina mus dalyvauti tokiuose Erasmus+ projektuose!“ – Silvija Dailydaitė, 2D klasė.
  • „Esu labai laiminga, kad turėjau galimybę pažinti skirtingų tautų ir tikėjimų žmones. Projekto veikla mane privertė pažiūrėti į pasaulio problemas kitaip ir pačiai bandyti kažką pakeisti. Niekada nepamiršiu šios kelionės“ .– Erika Kostkevičiūtė, 2B klasė.
  • „Šis projektas buvo puiki galimybė susipažinti su Turkijos kultūra iš arti. Turkijoje buvau pirmą kartą, todėl viskas buvo nauja ir stebino, turkų svetingumas ir nuoširdumas žavėjo“. – Kamilė Ulenskaitė, 4A klasė.
  • „Įdomiausia patirtis man buvo gyventi šeimoje, kurioje vis dar laikosi įvairių turkiškų tradicijų, pvz., turkiškos kavos gėrimo ritualo, gamina turkiškus patiekalus. Taip pat buvo įdomu susitikti kitų tautybių mokinius, bendrauti anglų kalba“. – Rokas Navickas, 4A klasė.

Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Gitana Stukienė

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.